Co to jest ?

Orthokine® to biologiczna metoda leczenia zwyrodnień stawów i bólu pleców. Terapia polega na podaniu pacjentowi w postaci wstrzyknięcia jego własnych białek ochronnych wytworzonych z krwi od niego wcześniej pobranej. Orthokine® jest w pełni autologiczną, bezpieczną, skuteczną i popartą badaniami klinicznymi formą leczenia. Jest stosowana w miejscach dotkniętych procesem zapalnym wywołanym zmianami degeneracyjnymi stawów, hamując zachodzące zmiany i usuwający ból.

Mieszanina autologicznych białek surowicy Orthokine® podawanych do organizmu nie zawiera żadnych obcych dla organizmu substancji. Dzięki tej metodzie przywrócony zostaje stan równowagi w miejscu zmienionym zapalnie, a proces zapalny i postępujące niszczenie tkanek zostają spowolnione lub powstrzymane.

WSKAZANIA

• Bóle stawów - choroba zwyrodnieniowa stawów (np. biodrowego, kolanowego)
  • Po operacji stawu kolanowego (np. rekonstrukcji więzadła krzyżowego)
  • Bóle kręgosłupa (np. odcinka lędźwiowego)
  • U sportowców po urazach (np. stawów, mięśni, ścięgien)

NAJCZĘSTSZE OBJAWY

• Ból zwykle nasilający się podczas ćwiczeń i wysiłku
  • Ograniczenia ruchomości stawów
  • Stawy stają się bolesne przy dotyku
  • Stawy powiększają się (obrzęk) i zniekształcają się ich obrysy
  • W czasie ruchu zauważalne jest trzeszczenie lub tarcie w stawie
  • Pojawiają się bóle również w spoczynku (bóle nocne)

ZALETY TERAPII ORTHOKINE®

• Nie wymaga znieczulenia ogólnego, operacji chirurgicznej
  • Niskie ryzyko wystąpienia infekcji
  • Nie uzależnia
  • Zabezpiecza chrząstki
  • Poprawia ruchomość stawów
  • Zapobiega degeneracyjnym chorobom stawów
  • Zapobiega powstaniu stanu zapalnego
  • Długotrwały efekt terapeutyczny - po 3,5 roku 35-40% pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawów nadal raportowało korzyść z leczenia.
  • Terapię można powtarzać
  • Badania na modelach zwierzęcych sugerują również, że Orthokine® może stymulować naprawę.

WYSOKA SKUTECZNOŚĆ

• Skuteczność potwierdzona w kontrolowanych badaniach klinicznych
  • 70-75% pacjentów uzyskało 50-100% redukcję bólu

BEZPIECZEŃSTWO

Oryginalna terapia Orthokine® stosowana jest od 1998 roku

Od stycznia 2004 do chwili obecnej, ponad 100 000 pacjentów na całym świecie leczono Orthokine®

Autologiczne pochodzenie minimalizuje ryzyko występowania działań niepożądanych

W odróżnieniu od innych metod leczenia NIE zawiera:

• komórek (płytek, leukocytów, erytrocytów)
  • czynników krzepnięcia
  • dodatków

UDOKUMENTOWANY EFEKT KLINICZNY

• Zmniejszenie stanu zapalnego
  • Zmniejszenie dolegliwości bólowych
  • Szybszy powrót funkcji stawów, mięśni, ścięgien

Leczenie przeprowadza się następująco:

W pierwszym etapie terapii,

z żyły pacjenta zostaje pobrana krew do specjalistycznej strzykawki EOT® II, zawierającej odpowiednio spreparowane substancje kontaktowe. Zawarte w strzykawce specjalnie spreparowane szklane kulki powodują, że w kontakcie z nimi komórki pobranej krwi pacjenta są pobudzane do produkcji specyficznych białek, mających zdolność do hamowania procesów zapalnych, z których najważniejsze to białko zwane Interleukiną IL-1Ra.

Proces otrzymywania białek

przeciwzapalnych zwany kondycjonowaniem, przeprowadzany jest w cieplarce laboratoryjnej, w temperaturze 37 C i trwa ok. 6-9 godzin.

Po jego zakończeniu

oddziela się niepotrzebne już krwinki i uzyskana w ten sposób płynna część krwi pozbawiona krwinek, tzw. kondycjonowana surowica, jest następnie zwrotnie wstrzykiwana pacjentowi, od którego pobrano krew. Wstrzyknięcia wykonuje się w objęty stanem zapalnym obszar: staw lub okolice korzeni nerwów kręgosłupa.

Dzięki przeciwzapalnym własnościom białka IL-1Ra, proces chorobowy i postępujące niszczenie tkanek zostają spowolnione lub powstrzymane.

Z jednego pobrania krwi otrzymuje się 6 - 8 porcji kondycjonowanej surowicy, która jest następnie używana do serii wstrzyknięć, zawsze u tego samego pacjenta od którego krew została pobrana. Pierwsze wstrzyknięcie surowicy może być wykonane jeszcze w dniu pobrania krwi.

Przed kolejnymi wstrzyknięciami nie ma konieczności ponownego pobrania krwi. Uzyskane za pierwszym razem porcje kondycjonowanej surowicy przechowuje się bowiem w stanie zamrożonym w temperaturze -20 C i po rozmrożeniu są one wykorzystywane do kolejnych wstrzyknięć.